19 Şubat 2010 Cuma

İşe formadan başlamak gerekiyor


Forma işin simgesi. İşin başlangıç noktası.

Bu kulüpte değişim formadan başlayacak.
O nedenle forma çok önemli.
Geçenlerde mail kutuma “2012 Şampiyonlar Ligi finali: Karşıyaka-Real Madrid” diye bir görüntü yollamışlar.
Düşüncesi bile heyecan vericiydi.
İzledim ve düşündüm.
Neler geldi aklıma neler…
Biz nerdeyiz Şampiyonlar Ligi finali nerede?
Ama her şey bir hayalle başlar. Öyle değil mi sahiden?
* * * * * *
Geçtiğimiz günlerde Bugs Bunny Show’un çıkışında Mutlu Altuğ ile konuşurken Mutlu laf arasında;
“Ben şube başkanıyken takımın giyeceği formaları ben çiziyordum” dedi.
Forma konusuna zaten takık vaziyetteyken bu laf beni iyice gaza getirdi.
Asıl pazartesi günkü Altay maçında futbol takımımızın giydiği formayı gördükten sonra uzun bir “Offf” çektim.
Gerçekten de “Offf” ve yeter.
Ben futbolu seven bir adamım. Televizyon karşısında saatlerce canlı maç izleyebilirim.
Avrupa’nın değişik liglerinden maçları izlerken o takımların stadlarını, formalarını, bazen maç sırasında taraftarlarının gösterilerini inceliyorum.
Hanginiz incelemiyordur ki?
Bir de maç öncesi reklamlar nedeniyle izleyemediğimiz şovları var.
İzle ve kahrol.
* * * * * *
Bizim takımımız bu sezon bir çok maça Daltonların yakalandıktan sonra cezaevinde taş kırarken giydikleri mahkum elbisesi gibi bir formayla çıktı.
İskoçya’nın Celtics’inin meşhur formaları.
Onlar da her maça o formayla çıkmazlar. Tarihi formaları diye giyiyorlar.
Size ben bir şey söyleyeyim mi?
Bugüne kadar Karşıyaka’nın en güzel forması 80-81 sezonunda o ilk şampiyonluk mücadelesinde giydiğimiz formadır.
Altın Kafa Murat’ın 35 metreden Göztepe’ye gol attıktan sonra sevinç fotoğrafında o formanın güzelliği görülür.
Genç arkadaşlar için formayı anlatalım.
Adidas gibi düşünün. Kollarında üç çizgi. Ama yeşili bugünkü formaların yeşili gibi değil.
Daha açık ve daha güzel bir yeşil.
Altına da kırmız şort…
Bugüne kadar gördüğüm en şık Karşıyaka forması.
O forma bir daha da kullanılmadı. 30 sene öncesinin forması.
Karşıyakalılar artık takımlarının sahaya özelliği olan bir formayla çıkmasını istiyorlar.
Klasik çubuklu ve iki parçalı formaların hiçbir özelliği yok.
Şöyle adam gibi bir formamız olsun.
Takım maça çıktığında sahaya estetik olarak bir renk katsın.
* * * * * *
Bu da ayrı bir vizyon gerektiriyor.
21. yüzyılda futbol yönetimi başka bir iş yönetimine benzemiyor.
Forma satmak istersen hem iyi futbolcu getireceksin hem de güzel forma yapacaksın.
Futbolun yan gelirlerinin farkına varacaksın.
Şöyle güzel bir stadın olacak.
Farkındaysanız bugüne kadar sadece “Stad yapacağız” sözünden başka bir söz duymadık.
Stadın olacak, gelirlerin olacak, sağlam bir alt yapın olacak…
İşte Karşıyaka Spor Kulübü’nde bu yüzden değişim gerekiyor.
Bu kulüp değişecek. Bazıları istemese de değişecek.
Alsancak Stadı yıllardır değişmedi.
Türkiye’de bir çok stadyum Avrupa ile boy ölçüşür hale gelirken Alsancak Stadı’nın açık tribününün üstü bile kapanmadı. Kapalı tribünü bile kapalı değil. Ben 6 yaşında maç izlerken de aynıydı şimdi de aynı. Bir tek plastik koltuklar eklendi o kadar. Alsancak Stadı artık çağ dışı.
Değişmeyen kaybeder. Değişen ve çağa ayak uyduran gelecekteki yerini alır.
Değişimin habercisi…Karşıyaka formasıdır.
Karşıyaka Spor Kulübü’nün geleceği için işe formadan başlamak gerekiyor.
Karşıyaka forması değişecek. O forma çağdaş bir forma olacak…
Artık zamanı geldi…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder